התייעלות אנרגטית

התייעלות אנרגטית

המונח התייעלות אנרגטית נכנס יותר ויותר לשיח הציבורי בעשורים האחרונים וזה נובע מהעובדה, שהיום אנחנו מודעים לחשיבות של חסכון בצריכת אנרגיה, הן מבחינה כלכלית ולא פחות חשוב מכך, מבחינת שמירה על איכות הסביבה.

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות בכל הקשור לשימוש במזגנים או מערכות ואוורור אחרות. כפי שאנחנו יודעים, ישנן תקופות מסוימות בשנה שאנחנו משתמשים במערכות אלה לאורך זמן רב. זה כמובן גורם לבזבוז חשמל, בזבוז כסף. זה בהנחה כמובן שהמערכת איננה יעילה, ומרבית המערכות הישנות, לפני עידן ההתייעלות האנרגטית, היו כאלה. ההנחה היתה, שאין סיבה לחשוב על פתרונות יעילים, כל עוד המערכת תקינה וכל עוד היא מבצעת את העבודה שלה בצורה אפקטיבית.

צריך לומר, בעבר לא היתה מודעות לכך כמו היום וכן, הרבה פעמים המחשבה שהמערכת צריכה להיות יעילה, היתה הרבה יותר חשובה מהשאלה, האם היא יעילה מבחינה אנרגטית או חסכונית מבחינה כלכלית.

עם הזמן, התגלה שניתן לחסוך לא מעט כסף באמצעות התייעלות אנרגטית, דבר שגם יועיל לשמירה על הסביבה. למעשה, המחשבה שצריך לחשוב יותר על הסביבה ופחות לזהם אותה, הובילה למסקנה שזה גם יכול לחסוך כסף, הן בתהליך הייצור, הן בתהליך השימוש, וכן לאורך זמן במובן הזה, שאנחנו נחסוך עלויות של פגיעה בסביבה.

אם דיברנו על מזגנים, הרי שהתייעלת אנרגטית במקרה שלהם מדברת על צריכה חכמה יותר לאורך היום, אפשרות להפעיל טיימר אשר יפעיל את המזגן בשעות ספציפיות, עבודה על טמפרטורות מסוימות שלא יגרמו לעומס אנרגטי, שימוש בחומרים הרבה יותר יעילים ונקיים, ועוד. צריך להדגיש, כיום כל מזגן שנמכר לציבור, על האריזה שלו מצוין עד כמה הוא ידידותי לסביבה. כך גם נהוג במקרים של כלי רכב ומכשירים אחרים אשר יכולים לזהם את הסביבה.

באופן עקרוני, בשביל להגיע להתייעלות אנרגטית, יש לבחון את המוצר וכיצד אפשר להשתמש בו בצורה חסכונית ונכונה וכמובן היכן הוא פועל, עבור מי, באילו שעות ועם אילו חומרים וכלים. אם המוצר יהיה יעיל יותר, הרי שכל תהליך העבודה, כולל תהליך הייצור שלו, יהיה הרבה יותר יעיל וחסכוני.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות חיוניות למי שזקוק לשירותי תמלול
בתחום שירותי התמלול, בחירה נכונה יכולה להיות המפתח ליצירת יעילות ודיוק במאמצים שונים. כמומחה מוביל...
קרא עוד »
פבר 16, 2024
מסורבי משכנתא, מה זה אומר
ענף המשכנתאות עדיין בתנופה, עם כללים חדשים שמשנים את הנוף בו פועלים המלווים. במאמר זה נבחן את המצב...
קרא עוד »
מרץ 22, 2023
דירות למכירה במודיעין 5 חדרים
למה לגור במודיעין? מודיעין היא עיר מרכזית בישראל. מיקומה בין ירושלים לבין תל אביב. ב2003 אוחדה מודיעין...
קרא עוד »
ינו 22, 2019