פירוק חברה – איך לבצע פירוק חברה בצורה נקייה

קודם כל, חשוב להבין כי חברה הינה אישיות משפטית מלאכותית, ולכן ניתן לפרק אותה במקרה הצורך. למשל, במידה והחברה כבר לא נחשבת לרווחית ואינה משרתת את המטרות והצרכים של בעלי המניות, אין שום צורך להמשיך לקיים אותה. במקרים כאלו יש צורך לשקול לבצע פירוק חברה, היות ואין שום טעם להחזיק בחברה שאינה רווחית ואינה משתלמת לבעלי המניות. ניתן היום לבצע פירוק של החברה באמצעות בית המשפט, בפיקוח בית המשפט או מרצון, בהתאם לפקודת החברות. מומלץ כמובן לעבור את ההליך באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה שמתמחה בתחום, על מנת להקל על התהליך ולהבטיח לעצמכם פירוק נקי, יעיל ואיכותי יותר.

 

כל מה שחיוני לדעת אודות פירוק חברה

קודם כל, חשוב למשל לדעת כי סעיף 257 מגדיר את כל הסיבות שבגינן ניתן לפרק חברה בידי בית המשפט. מדובר על סיבות שונות, כאשר הסיבה הנפוצה ביותר הינה חדלות פירעון. במידה והחברה אינה מסוגלת לעמוד בחובות ובהתחייבויות שלה, בית המשפט יכול להורות על פירוק. כמו כן, ניתן למצוא סיבות נוספות, כגון סכסוך בין בעלי המניות בחברה, חברה שהפסיקה את פעילותה למשך שנה או כלל לא התחילה בפעילות וכדומה. כדאי לדעת כי ישנם גורמים שונים שיכולים להגיש בקשה לבית המשפט לצורך פירוק החברה, כגון החברה עצמה, הנושים שלה (ספקים או עובדים) וכמובן בעלי המניות. חשוב להבין כי על מנת להבטיח פירוק נקי ומקצועי, יש צורך להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה, אשר מתמחה בתחום של פירוק חברות ועוסק בעיקר בתחום זה.

לסיכום, עורך דין שמתמחה בפירוק חברות הינו האופציה היחידה להבטיח לעצמכם פירוק שלא יוביל לסכסוכים משפטיים והליכים ארוכים ומייגעים, היות והמטרה היא לקצר את התהליך ולהוביל לסיומו המהיר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כהן הגדול ובית המקדש בדרך פנימיות התורה | חלק א
תיקוני לחם הפנים בחכמת הסוד עפ"י הזוהר ופירוש הסולם בתוך ההיכל היה גם שולחן לחם הפנים שבו היו שתים...
קרא עוד »
יול 20, 2022
מועדוני צרכנות לטובת העסק
כל בעל חברה או עסק יעיד כי הנושא של הצלחת העסק מדיר שינה מעיניו כמעט בכל יום שעובר. מכיוון שמושקע כסף,...
קרא עוד »
יונ 19, 2019
יועץ פיננסי – כיצד בוחרים אותי?
באמצעות יועץ פיננסי מקצועי ומנוסה תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע לעסק שלכם, לשלוט יותר על...
קרא עוד »
נוב 10, 2021