מה חשוב לדעת על דמי הבראה

דמי הבראה

חשוב להבין כי כל שכיר שעבד באותו מקום העבודה לפחות שנה אחת, זכאי לקבל שמי הבראה מהמעסיק שלו. גובה דמי ההבראה תלוי בהיקף המשרה, סוג העבודה והוותק של העובד. ככל שהוותק יהיה גדול יותר, כך העובד יהיה זכאי לקבל יותר ימי הבראה. למשל, עובד שעבד במקום עבודתו שנה אחת, זכאי לקבל 5 ימי הבראה, לעומת עובד שעבד שנתיים – שלוש, אשר זכאי לקבל 6 ימי הבראה. גובה דמי ההבראה קבועים עבור המגזר הפרטי א והציבורי, אך ישנם מקצועות בהם התשלום יהיה גבוה יותר, כמו למשל במקרה של עובדי קבלן, עובדי ניקיון, עובדי אבטחה וכדומה. המעסיק יכול לבחור האם לשלם את דמי ההבראה במהלך הקיץ או לחילופין, בחודשים קצרים כמו פברואר. ישנם מעסיקים שבוחרים לפרוס את תשלום דמי ההבראה לאורך כל השנה, אך הדבר חייב להיות מצוין בתלוש בצורה ברורה.

דמי הבראה – כל הנקודות שמעולם לא סיפרו לכם

חשוב להבין כי התשלום של דמי הבראה אינו מותנה ביציאה של העובד לנופש, כך שהמעסיק מחויב לשלם לכל עובד בעל וותק של שנה, דמי הבראה בהתאם לנקבע בחוק. עם זאת, ישנם מעסיקים שבוחרים להוציא את העובדים שלהם לנופש, על חשבון דמי ההבראה. הדבר אפשרי בתנאי שהעובד הסכים לכך, ובמידה ולא, המעסיק מחויב לשלם לעובד את דמי ההבראה שלו. כמו כן, במידה והנופש עולה פחות מגובה דמי ההבראה שמגיעים לעובד, המעסיק חייב לשלם לו את היתרה.

נקודה חשובה נוספת שכדאי לדעת, היא כי עובד על בסיס שעתי גם כן זכאי לקבל דמי הבראה. במידה והעובד עומד בהספק של 186 שעות חודשיות, הוא זכאי לקבל דמי הבראה מלאים. כמו כן, עובדים במשרה חלקית זכאים גם כן לקבל דמי הבראה, בהתאם לאחוז המשרה שלהם.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה עולה לפתוח עסק מזון ומתי זה יוצא משתלם?
פתיחת עסק בתחום המזון מחייבת הוצאות כספיות ניכרות, שמטרתם להעמיד את העסק על הרגליים, כולל הציוד,...
קרא עוד »
יול 08, 2021
כיצד מנהלים השקעות בשוק ההון – אריה גולדין
בוודאי שמעתם לא פעם את המושג "שוק ההון". שוק ההון הוא עולם מרתק מאוד, אשר משתתפים בו מגוון גופים ואנשים...
קרא עוד »
אפר 21, 2019
שרשרת יהלומים – עד כמה זה באמת יקר?
שרשראות יהלומים הפכו לדרך נפלאה להתקשט, בעוד שבמוזיאונים בכול העולם! אנו יכולים להתבונן בסגנונות...
קרא עוד »
אוק 15, 2019