עומד בפני פשיטת רגל? אולי זו הדרך היחידה שלך לקבל את החיים שלך מחדש

פשיטת רגל

יוסי היה מנהל חנות מתנות בצפון הארץ. הקניון בו הוא שכר מקום לא דרש ממנו שכירות גבוהה בשל ירידה בכמות האנשים בקניון בשל בנייה של קניון מתחרה באותה העיר. למרות זאת, היו ליוסי אינספור הוצאות נלוות לחנות: ארנונה, דמי ניהול, חשמל, מים, עלויות שיפוץ ומידוף, אינטרנט, פקס, סחורות ועוד. שלא נדבר על אחזקת עובדת בנוסף אליו, הוצאות פרסום ועוד הוצאות נוספות אחרות. לאחר שנה שבה החנות רק הפסידה כסף ויוסי לקח הלוואה ועוד הלוואה כדי למשוך זמן ולהחזיק מעמד, הוא הגיע למצב שהחובות כבר הרבה יותר גדולים מההכנסות שהחנות יכולה לייצר.

האם אתם חושבים שכאן יוסי עצר?

החנות הזו הייתה חלומו של יוסי מעבד שעבד בקניון הזה שהיה קטן ועד שהוא הפך לעצמאי ואדון לעצמו הוא השקיע את כל מה שיכול היה בחנות. הוא פיטר את העובדת ועבד 14 שעות ביום בחנות בעצמו כדי לחסוך בהוצאות אך התגלגלות החובות, ביחד עם ההוצאות, השיקים שחזרו והחשבון המוגבל רק הקשו עליו עוד יותר את ההתנהלות השוטפת בחודשים הבאים עד שהוא הגיע לקריסה כלכלית ומצב שבו הוא אומר לעצמו שחבל שהוא ניסה להגשים את החלום שלו בכלל. כעת הוא אינו יודע איפה לקבור את עצמו ונראה שאין לו פתרון. הוא פנה אל עורך דין גלעד נרקיס וזה הציג בפניו את האפשרויות הבאות עם המלצה להכריז על פשיטת רגל, להיכנס לתהליך ריפוי שבסופו יקבל פטור מחלק גדול מחובותיו ויוכל להרוויח את חייו מחדש.

כיצד זה עובד?

חוק חדלות פירעון הוא חוק שנועד לסייע לאנשים ובעלי עסקים שנקלעו למצוקה כלכלית ואינם מצליחים לצאת מהמצב אלא רק צוברים עוד חובות ופיגורים מדי חודש. במידה וסך החובות עולה על 150 אלף שקלים והוא אינו יכול לשלוח את החובות גם לאחר מכירת נכסיו או במסגרת ההכנסות החודשיות הרי שיש לאותו אדם האפשרות להכריז על פשיטת רגל. גם אדם פרטי וגם בעל עסק יכולים להכריז על פשיטת רגל.

עם פתיחת ההליך ימונה כונס נכסים שיקים חשבון אליו יופקדו כספים בהתאם להסדרים מול הנושים ובהתאם להחלטת הממונה. הכסף יופקד לחשבון הנקראת קופת הנושים וממנו יחולקו הכספים אל הנושים בכל חודש בהתאם לסך החוב אליהם ביחס לחובות אחרים. אדם פרטי יידרש בדרך כלל ב3-4 שנים של תשלומי הסדר לנושים עד קבלת ההפטר המיוחל בסוף התהליך שמנקה אותו מיתרת החובות ומאפשר לו להרוויח את חייו בחזרה. כמובן שבמהלך השנים של השיקום הכלכלי יוטלו על החייב מספר הגבלות כלכליות ואחרות ואף יסומן כלקוח מוגבל חמור בבנק.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הימורים מקוונים חוקיים: נקודות שיקול קריטיות
בעידן הדיגיטלי של היום, הפיתוי של ההימורים המקוונים התרחב מעבר למפעלים פשוטים למסכים בכיסים שלנו. עם...
קרא עוד »
ספט 17, 2023
שוני גבריאלי: 3 סיבות להשקיע בנדל"ן
יש לכם סכום כספי משמעותי שהייתם רוצים לנצל לכדי השקעה שתהיה שווה את הכסף שלכם? במאמר הזה נציין 3 סיבות...
קרא עוד »
יונ 07, 2021
הסכם גירושין – איך לא לצאת מופסדים
תהליך הגירושין נחשב ללא ספק לאחד התהליכים המורכבים והקשים ביותר מכל בחינה אפשרית. מדובר על מצב שבו...
קרא עוד »
אוק 06, 2019