על פי אילו מדדים מעריכים שווי דירה

קיימים כמה מדדים אשר על פיהם מקבל שמאי המקרקעין החלטה לגבי שוויו של כל נכס. שקלול של כל המדדים יחד, הוא שווי הנכס במועד בו בוצעה השמאות.

 

קריטריונים להערכת שווי הנכס

מיקום הבית או הדירה הם מהותיים לאור הביקוש הרב לרכישת נכסים בערים מובילות כמו לדוגמה תל אביב וירושלים מול כמות קטנה של עסקאות אשר מתבצעת בערים בפריפריה כמו אופקים או נתיבות בדרום.

מעבר לעיר, קיימת חשיבות רבה לשכונה, אם מדובר בשכונה מובילה בעלת אוכלוסייה איכותית במצב סוציואקונומי גבוה על פי המידע הקיים ברשויות, או שכונה מוזנחת אשר הרכב האוכלוסייה שבה הוא ממוצע ומטה. ההיצע בשכונה של מוסדות חינוך, מרכזי ספורט, פארקים, גישה לצירי תנועה מרכזיים ועוד. רעשים כמו כביש ראשי סמוך יפחיתו מערכו של הנכס.

 

מדדים בנכס עצמו

אם מדובר בדירה, קיימת חשיבות לקומה שבה היא ממוקמת, אם מדובר בקומה אחרונה מתחת לגג אשר עלולה בעתיד ליצור רטיבות עקב גג שאינו אטום. איכותה של הבנייה, כמה חדרים בדירה, כמה מטר מרובע היא מכילה, הימצאותה של מעלית וחנייה הרשומה בטאבו. דירה בעלת כיווני אוויר נוחים, גודלם של החדרים והתכנון של הדירה משפיעים גם הם על המדדים.

אם מדובר בדירה מושקעת אשר בוצעו בה תשתיות צנרת וחשמל חדשות בשנים האחרונות, או אם מדובר בדירה ישנה אשר לא השקיעו בה כספים, השלכות של מצב התשתיות כמו עובש ורטיבות יובילו לכך שיהיה על הרוכש לבצע שיפוץ מאסיבי שערכו הכספי גבוה, טרם הכניסה למגורים.

 

זכויות בנייה

אם קיימת באזור מגורים זה אפשרות להגדלת זכויות הבנייה, דבר שבוצע בבניינים סמוכים, הרי ששוויה של הדירה הוא גבוה יותר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
יתרונות וחסרונות של התחדשות עירונית
התחדשות עירונית היא גישה מקיפה שמטרתה לשפר ולשנות אזורים עירוניים כדי לענות על הצרכים המשתנים של...
קרא עוד »
יונ 13, 2023
האם טאבלט מיני שווה השקעה?
טאבלט מיני בהחלט יהיה שווה את העלות שלו וזאת מכיוון שהוא יוכל לאפשר לכם לצרוך מדיה ולעשות שימוש בכל...
קרא עוד »
יונ 15, 2022
תובנות קריטיות לגבי אביזרים לפעוטות
ברוכים הבאים לעולם ההורות, שבו כל שלב מגיע עם מערך ההנאות והאתגרים הייחודי לו. כסמכות מכובדת בהתפתחות...
קרא עוד »
דצמ 08, 2023