מסורבי משכנתא, מה זה אומר

ענף המשכנתאות עדיין בתנופה, עם כללים חדשים שמשנים את הנוף בו פועלים המלווים. במאמר זה נבחן את המצב הנוכחי של הלוואות משכנתא עם דגש על מסורבי משכנתא. 

מסורבי משכנתא ודוח היסטוריית אשראי

תהליך אישור ההלוואה מורכב ביותר ולעיתים מעורב בו מספר בעלי עניין, כאשר החשוב שבהם הוא הבנק עצמו. הבנק יאשר הלוואה לאדם או לחברה מסוימת, על סמך מספר קריטריונים שלא תמיד ברורים. הבנק צריך לקבל מהמבקש מסמכים מסוימים, כגון דוח היסטוריית אשראי. הבנק גם רוצה לבדוק האם יש למישהו חובות קיימים או שיש לו נכסים שניתן להשתמש בהם בעסקה. המבקש עשוי גם להזדקק לביטחונות מסוימים עבור בקשתו, כגון נדל"ן. דוח היסטוריית האשראי עשוי להכיל מידע על מצבו הפיננסי של המבקש בשנים האחרונות ואף עשוי להכיל מידע על נכסיו והתחייבויותיו. מידע זה יוערך ואם הבנק לא יהיה שבע רצון המשכנתא לא תאושר. מצב כזה הופך את המבקשים למה שנקרא – מסורבי משכנתא. 

לייעוץ בנושא משכנתאות היכנסו לאתר

מה עושים מסורבי משכנתא 

משכנתא היא הלוואה לרכישת מקרקעין. הוא משמש למימון רכישת בית או דירה. משכנתא יכולה להיות לתקופה קצובה או לטווח משתנה, בהתאם למשך הזמן שהיא תהיה בתוקף. משכנתא לתקופה קצובה היא הסכם הקובע כי הלווה יחזיר סכום מסוים בפרקי זמן מוגדרים לאורך תקופה. משכנתא לטווח משתנה היא כזו שבה התנאים משתנים מיום אחד למשנהו ושיעור זה יכול להשתנות מיום ליום.

מה עושים למי שהבנק לא מאשר הלוואה? בחלק זה, ננסה לענות על שאלה זו. אם בנק אחד מסרב, ניתן לפנות לבנק אחר. הסיכוי שזה יאושר לא גדול. צריך לפנות לייעוץ כלכלי מגורם מומחה שיודע לסייע לעבור את המשוכה ולקבל משכנתא חדשה. למידע נוסף המרכז הישראלי לפיננסיים

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה עולה לפתוח עסק מזון ומתי זה יוצא משתלם?
פתיחת עסק בתחום המזון מחייבת הוצאות כספיות ניכרות, שמטרתם להעמיד את העסק על הרגליים, כולל הציוד,...
קרא עוד »
יול 08, 2021
תרגום נוטריוני – הרעיון שמאחורי העניין
הצורך באיש מוסמך בבירוקרטיה הקיימת כולנו זקוקים מפעם לפעם לאנשי מקצוע, כך גם במקרה שבו אתם זקוקים...
קרא עוד »
אוק 01, 2020
תובנות קריטיות לגבי העלאת מעקה
הגבהה למעקה, לעתים קרובות מרכיב עדין אך הכרחי בפרויקטים אדריכליים ובנייה, ראויה לבדיקה מקרוב. כמומחה...
קרא עוד »
פבר 13, 2024