שמעון שבס פוליטיקה – המנכ"ל החזק ביותר

כאשר מדברים על שמעון שבס בהקשר הפוליטי, מיד עולה שמו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. הרי שניהם הלכו ביחד במשך שנים רבות, עוד כשרבין היה באופוזיציה. כאשר הוא ניצח את הבחירות ב-92, מינה את שמעון שבס להיות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובכך הפך אותו לאחת הדמויות החזקות והמשמעויות ביותר בפוליטיקה הישראלית. 

אך האמת היא שעוד הרבה שנים קודם לכן שמעון שבס היה דמות רצינית ומשמעותית בפוליטיקה המקומית. בתחילת שנות השביעים הוא עבר להתגורר ברמת הגולן, לימים הוא נבחר להיות יו"ר ועד הישובים ופעל רבות למען החלת חוק רמת הגולן, פיתוח הרמה ונגד הנסיגה ממנה. בשנות השמונים הוא מונה לעוזר לענייני התיישבות של רבין בתפקידו כשר ביטחון ואז החל ללוות אותנו בצורות שונות. במקביל הוא גם היה חבר בארגונים ציבוריים וחברות שונות. 

כאמור, ב-92 כאשר רבין נבחר להרכיב את הממשלה, הוא מונה להיות מנכ"ל משרדו, זאת אחרי שהוא היה גורם מוביל בקמפיין של רבין. אחרי הירצחו הוא פרש מהחיים הפוליטיים, אך המשיך לפעול למען הסדר מול הפלשתינים ולמען שינוי חברתי. 

איך הפוליטיקה עזרה לשמעון שבס?

במשך השנים שמעון שבס למרות היותו רחוק מהפוליטיקה הישראלית הוא עדיין מעורב בה, לפחות בכל מה שקשור להצגת עמדות חברתיות, עמדות שקשורות להיבטים ביטחוניים ואחרים. במשך השנים הוא המשיך לפעול לטובת תהליך השלום מול הפלשתינים ומול מדינות ערביות שונות, כמו כן הוא פעל למען קבוצות שונות באוכלוסייה שהיו זקוקות לעזרה במסדרונות השלטון. 

עצם העובדה שהוא נחשב למנכ"ל חזק ומשמעותי בתקופת רבין עזרה לו בוודאי, גם שנים אחרי שפרש מהתפקיד בשביל לקדם תהליכים שונים, הן לטובת כלל הציבור והן לטובת מגזר כזה או אחר שהיו זקוקים לעזרה ופנו אליו לשם כך. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בחינת היתרונות הנסתרים של דימויים בשיווק עסקי
בעולם הדינמי של שיווק עסקי, דימויים משמשים כמתקשר שקט אך רב עוצמה, לעתים קרובות מציע יותר ממה שנראה...
קרא עוד »
פבר 16, 2024
למה דיו עולה לפעמים יותר ממדפסת חדשה
מדפסות הן מוצר שאפשר להגדיר אותן כמעט כמוצר חובה בכל בית. כיום כשלכולם יש מחשבים ולכל אחד יש גישה...
קרא עוד »
אפר 10, 2019
איך בודקים דירוג אשראי?
מרבית האנשים נזקקים לאשראי בתקופות שונות בחייהם. המטרה היא לקבל סכום כסף גדול במיידית לצרכים חשובים....
קרא עוד »
פבר 16, 2022