איך לשפר את חווית הלקוחות בקופה?

חווית הלקוחות בקופה

כל בעל עסק מחפש דרכים כיצד למגנט אליו את הלקוחות ולהזמין אליו מבקרים נוספים שיבצעו אצלו רכישות. כמובן שכדי להגדיל את היקף המכירות ולהרחיב את מעגל הלקוחות עושים בעלי העסקים מאמצים רבים. כאשר אחד מהם הוא חווית הלקוח בחנות. איזו חוויה חווה הלקוח כאשר הוא מבקר אצלכם בחנות? מה הוא מרגיש מול המוצרים? וכמה חשוב – מהי החוויה שלו במעמד התשלום.

תשלום = חוויה חיובית

לקוחות רבים מסוגלים לחוות חוויה נעימה במהלך הרכישה, לבחור בהנאה, למדוד וליהנות מול המראה. אבל שלב ביצוע התשלום עשוי להיות נעים פחות. ראשית בגלל שכאשר צריך לפתוח את הארנק גם הלב עלול לצנוח מטה אצל אנשים מסוימים, ושנית בגלל שמדובר על תהלי טכני מאוד שאין בו כל ממד של יחס אישי או התייחסות ללקוח כאל אדם בעל רצונות. היות שכך יש למצוא דרך כיצד לשפר את חווית הלקוח בקופה ולאפשר לו לבצע את החשבון ואת התשלום באופן נעים וידידותי ביותר.

המהירות, הקצב

הנושא הראשון שאי אפשר להתעלם ממנו הוא קצב הפעולה. כאשר לקוח ממתין בתור ורואה כי לפניו משתרך תור ארוך שמתנהל בעצלתיים הוא עלול לוותר על התענוג ולהשאיר את המוצרים על מדף אקראי ולעזוב את השטח. אולי הוא מפסיד את המוצרים שהוא רצה, אבל מי שמפסיד בטוח זה בעל העסק שהחמיץ לקוח משלם. ולכן חשוב מאוד כי הקופות תהיינה מהירות ונוחות לתפעול כמו הקופות של בקר קופות https://www.barakk.co.il. שהם תגבנה במהירות לכל פעולה ותאפשרנה לקופאים לבצע תשלומים במהירות וביעילות.

המבצעים, ההוזלות

במעמד התשלום ניתן לספק ללקוח חוויה חיובית והיא – הרגשה שהוא אמנם רכש וביצע תשלום, אבל אם הוא חש כי הוא ביצע עסקה משתלמת הוא מרגיש טוב. מסיבה זו מומלץ להציע מבצעים, מוצרים בהוזלה מיוחדת, מבצעים עונתיים ועוד. כאשר הלקוח מגלה בקופה או בחשבונית המודפסת חיוכים המספרים לו שהוא שילם פחות או נהנה מהוזלה, הוא מרגיש שיצא עם רווח מהקנייה. מה שכמובן מגדיל את הסיכויים שהוא יחזור לחנות זו כדי לצבע רכישות נוספות.

אכן, חווית תשלום חיובית ללקוח היא טובה ומועילה לבעלי העסק.

> קראו גם: האם צ'קים הם האלטרנטיבה הבטוחה למזומן?

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רהיטים מתקפלים – הטרנד הלוהט של 2023
בשנים האחרונות, התעשייה הרהיטית עברה שינוי משמעותי עם עליית הטכנולוגיה והדגש על פתרונות מרחביים...
קרא עוד »
דצמ 29, 2023
המרדף אחר ה-Customer Relationship Management: מתי לקפוץ למים העמוקים?
כיום, כאשר עולם העסקים מתנהל בקצב מסחרר, חברות חייבות לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כדי לשרוד ולהצליח. אחת...
קרא עוד »
ינו 31, 2025
גיבוש צוות עובדים, הרעיונות שכולם אוהבים
יום גיבוש לעובדים, אמור להיות יום של כיף, הוא תורם לכך שצוות העובדים יכיר אחד את השני טוב יותר, וקיימות...
קרא עוד »
יול 27, 2021
מתי כדאי לשקול פירוק רכבים?
יש מקרים שונים בהם יהיה נכון לשקול אפשרות של פירוק רכבים. במצבים כאלו נכון לפנות אל חברות שמציעות...
קרא עוד »
מרץ 02, 2019
המדריך לבחירת מיתרים לגיטרה
בפעם הראשונה שנכנסים אל חנות של כלי נגינה, מגלים עד כמה האביזרים עבור גיטרות מגוונים וכוללים כל מיני...
קרא עוד »
אוק 21, 2020
האם אתם מוכנים להסכם ממון? כל מה שחשוב לדעת לפני שחותמים
הסכמי ממון הם כלי חשוב ומועיל בניהול פיננסי זוגי, אבל הרבה אנשים לא בטוחים מה זה אומר בדיוק, איך זה...
קרא עוד »
יול 05, 2024
מה חשוב לדעת על דמי הבראה
חשוב להבין כי כל שכיר שעבד באותו מקום העבודה לפחות שנה אחת, זכאי לקבל שמי הבראה מהמעסיק שלו. גובה דמי...
קרא עוד »
מרץ 29, 2020
תובנות חיוניות למשא ומתן מקצועי
משא ומתן הוא מיומנות בסיסית עבור אנשי מקצוע בכל הענפים. בין אם אתה סוגר עסקאות, מנהל קונפליקטים או...
קרא עוד »
ינו 10, 2024
יתרונות של צ'קים ממותגים
בעשורים האחרונים, יותר ויותר אנשים הופכים מודיעם אל היתרונות של הדפסת שיקים ממותגים. מי שאינו מכיר את...
קרא עוד »
אוק 31, 2019
שיקולים חיוניים לסוחרי אופציות שואפים
מסחר באופציות, על הניואנסים והמורכבות שלו, אינו מיזם אחד שמתאים לכולם. הנה מה שאתה צריך לדעת כדי לקבוע...
קרא עוד »
מרץ 04, 2024
חקירה במשטרה – למה חשוב להגיע מוכנים?
לא רוצים למצוא את עצמכם חסרי מושג בכל הקשור לדרך שבה עליכם לענות לחוקר על שאלות לא פשוטות? במקום...
קרא עוד »
פבר 27, 2021
קסם הקולנוע: איך סרטי תדמית יכולים לחזק את המותג שלך
בימינו, בעולם שבו מסוגלים לחשוף את התוכן שלנו בכמה לחיצות פשוטות, מציאת דרכים ייחודיות ומקוריות...
קרא עוד »
דצמ 08, 2024