צ'קים האלטרנטיבה הבטוחה למזומן?

צ'קים האלטרנטיבה הבטוחה

בכל בית עסק יש התעסקות עם אמצעי תשלום מסוגים שונים. אמנם מגוון אמצעי התשלום המוצע כיום מאפשר לבעל העסק לנהל את העסק בצורה יעילה וטובה יותר, אך לא פעם הוא מוצא את עצמו מתלבט באשר לשיטת תשלום מסוימת ובדבר הכדאיות של כיבוד תשלום מסוג זה. התלבטויות אלו נובעות לרוב כתוצאה מנזק שנוצר לבית העסק בגין שיטת תשלום מסוימת, או כתוצאה מהסקת מסקנות על התעסקות רבה וזמן יקר שמושקע בגין תשלומים מסוגים מסוימים.

על שיטת התשלום במזומן

השיטה המסורתית, הפיננסית המוכרת לכולנו מימים ימימה היא תשלום במזומן. הלקוח פותח כמו בימים עברו את הארנק ושולף שטרות או מטבעות בהתאם לסכום אותו הוא נדרש לשלם. אמנם יש לשיטה זו מספר יתרונות בולטים מאוד, והבולט מכולם הוא העובדה שכל בעל עסק צריך תמיד תזרים מזומנים, מה שתשלומים בכרטיסי אשראי או צ'קים לא מספקים לו. אבל יחד עם זאת יש להתעסקות עם מזומנים מספר חסרונות שעשויים לגרום לבעל העסק לחפש תחליפים בטוחים יותר.

חששות בשימוש במזומנים

בעלי עסקים שעושים שימוש רב במזומנים עלולים לגלות כי הם חוששים לשלום הכספים שנכנסו לקופה. ואכן, במידה והצטבר סכום משמעותי חשוב מאוד לרוקן את הקופה, כיוון שהיא ניצבת במקום חשוף למדי וגורמים חמדניים עלולים לשים את ידם על הכסף הזה. ההתעסקות עם המזומן עשויה לגבות כוחות רבים וזמן בלתי מבוטל. מסיבה זו יש שיעדיפו תשלום באמצעות צ'קים https://www.offset-color.com/print-checks. אמנם לצ'קים יש חסרונות משלהם, אבל יש בהם ממד של בטיחות על פני השימוש במזומנים.

שיטות תשלום מתאימות לבית העסק

ניתן לומר בביטחון כי לכל שיטת תשלום יש יתרונות רבים אך גם חסרונות. ולכן אין המלצה גורפת על שיטת תשלום אחת שתהיה עדיפה על פני כל שיטה אחרת. מה גם שלבעל העסק לא תמיד יש את הפריבילגיה לבחור את שיטת התשלום, כיוון שהוא חייב לספק מגוון שיטות בהתאם לאפשרויות הקיימות בארנקי הלקוחות שלו. אבל כל בעל עסק יכול להגדיר מהי שיטת התשלום המתאימה לו וכן להחליט האם יש שיטת תשלום אותה הוא מעדיף שלא לקבל.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עכביש קפצן
העכביש הוא טורף שניזון מחרקים ובעלי חיים קטנים אחרים. יש להם בדרך כלל שמונה רגליים כדי לעזור להם לנוע,...
קרא עוד »
מאי 22, 2022
איך למצוא הזדמנויות פיננסיות שוות
הנושא של חסכונות והגדלת ההון העצמי גורם לאנשים לחפש אפיקים שונים להשקיע את כספם בצורה חכמה,...
קרא עוד »
נוב 01, 2021
דירות למכירה במודיעין 5 חדרים
למה לגור במודיעין? מודיעין היא עיר מרכזית בישראל. מיקומה בין ירושלים לבין תל אביב. ב2003 אוחדה מודיעין...
קרא עוד »
ינו 22, 2019