איתור כספים פנסיונים

איתור כספים פנסיונים

במהלך השנים שעוברות אנו מחליפים מקומות עבודה רבים, עוברים דירה ולא תמיד שמים לב לכך שאנו מאבדים בדרך חסכונות, קרנות השתלמות וקופות גמל. אנו מפרישים פנסיה בכל מקום עבודה אך לא תמיד זוכרים מה קרה לפני כמה עשרות שנים כשעבדנו במלצרות בתקופת הלימודים. גם חסכונות של בני משפחה לא תמיד זוכים להכרה ובסופו של דבר ישנם מיליוני שקלים של כספים אבודים שרק ממתינים לבעלים שלהם. אם יש לכם קרובי משפחה שהלכו לעולמם, ייתכן שהם החזיקו גם קופות פנסיה וגמל או שאולי השאירו לכם צוואה. כדי למצוא את הכסף הזה, כדאי להיעזר בשירותי איתור כספים אבודים.

דמי ניהול גבוהים ומה ניתן לעשות בנידון?

אחת הפעולות הנפוצות במסגרת איתור כספים אבודים היא איתור קופות פנסיה וגמל. גם לאחר שתמצאו את קופות הגמל והחיסכון האבודות, אתם עשויים לגלות שקיימים דמי ניהול גבוהים שלא ידעתם על קיומם. עובדה זו נובעת בעיקר בשל חוסר תשומת הלב שלנו והיעדר בדיקה של המצב מדי תקופה קצרה. היות שאין כל פיקוח על דמי הניהול, מערכות שונות מעלות אותם ויש לכך השפעה על הכספים שיישארו בקופה שלכם. מסיבה זו, לעתים כדאי לאחד את הקופות הפנסיוניות או למשוך את הכסף. בנוסף לכך, כדאי לבדוק אחת לתקופה מה גובה דמי הניהול בקרנות השונות. לעיתים דמי הניהול שיגבו מכם יהיו גבוהים יותר מן התשואה שצפויה, וכך הסיכוי שלכם להרוויח יהיה נמוך מאוד.

איך מוצאים את הכסף?

ניתן לפנות השלב הראשון אל משרד האוצר באתר הרשמי ולערוך חיפוש מקוון, לקבלת מידע לגבי קופות וקרנות על השם שלכם או על שמו של קרוב משפחה שלכם. ניתן לערוך חיפוש מדוקדק יותר דרך המסלקה הפנסיונית שמעבירה את כל הנתונים שמגיעים מגופי הביטוח השונים, קופות הגמל והפנסיה. השירות נעשה בתשלום אך הוא נותן תמונה טובה של המצב. על מנת להגיע למידע המדויק ביותר ניתן להתקשר אל מנהל הקרן או הקופה ולקבל את כל המידע הרלוונטי. בנוסף לכך, חשוב לבדוק היכן וכיצד ניתן להוזיל את ההשקעות הפיננסיות שלנו, זאת אפשר לבצע על ידי פניה לבעל מקצוע בתחום שמכיר את שלל אפיקי ההשקעה וידע לייעץ לנו.

 

פרטים נוספים באתר:  https://www.moneyv.co.il, כמו כן תמצאו כאן קישור לעמוד עם מידע על משיכת כספי פנסיה

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מימוש היתרונות של השקעות נדל"ן באתונה
כמומחה מוביל בעולם השקעות הנדל"ן, אני נרגש להביא לכם מדריך מקיף ל-5-7 ההיבטים החיוניים שאתם צריכים לדעת...
קרא עוד »
ינו 25, 2024
סוגי אבנים בכליות
אבנים בכליות. רק מי שסבל מהתופעה מבין עד כמה היא מעיקה. למרות שהאבנים בכליות הן לעיתים בסך הכול בגודל...
קרא עוד »
אוג 12, 2020
אוהלים לאחסנה
בחיפוש אחר פתרונות לאחסון ציוד ולוגיסטיקה. אוהלים לאחסנה הם הפתרון המושלם עבורכם. אספנו עבורכם מספר...
קרא עוד »
אפר 07, 2021