כל מה שצריך לדעת על תביעת לשון הרע

עולם המשפט הוא לא עולם של מדע מדויק. כאשר אנחנו מתייחסים למערכת המשפט במדינה דמוקרטית אנחנו לעולם מדברים על זכויות שצריך לאזן בניהן. למשל, הזכות לפרטיות לעיתים, עומדת בסתירה לזכות לחיים בביטחון של משהו אחר, כאשר לצורך העניין נשלחים שוטרים לבצע חיפוש בבית של חשוד זה או אחר. 

הדבר נכון גם במקרה של תביעת לשון הרע. לכתחילה במדינה דמוקרטית יש לכל אזרח את הזכות להגן על שמו הטוב. מהצד השני, הזכות לשמו הטוב של אדם צריכה להיות מאוזנת ביחס לחופש הביטוי שהוא כמובן חלק אינטגרלי מהחיים במדינה דמוקרטית. תביעת לשון הרע היא למעשה תביעה שניתן להגיש אותה כאשר האיזון הופר. כאשר נאמרו דברים לא נכונים ואלו ממש פוגעים בשמו הטוב של אותו אדם. 

פגיעה בשמו הטוב של אדם היא לא רק פגיעה בשם

החוק קובע כי לא רק הפגיעה בשם היא הדבר שעומד לדיון בכל הנוגע לתביעה על לשון הרע. החוק קובע כי בין היתר, אנחנו מעמידים לדיון את שורת הנזקים העקיפים שהם חלק אינטגרלי מפגיעה בשמו הטוב של אותו אדם. אם לצורך העניין, מעלילים על רופא משפחה שהוא פגע מינית במטופלות, לא רק שהדברים עצמם הם כמובן איומים ונוראים, מה שעלול להוביל אותו להרגיש לא בנוח, למשפחה שלו לחוות טלטלה ועוד. אלא, שיש כאן גם פגיעה בדיני נזיקין ממש, הרי מטבע הדברים נסיק כי הפרנסה של אותו רופא נפגעת גם היא באופן משמעותי. חשוב לדעת שבמידה ונקלעתם לסיטואציה מהסוג הזה, אתם לא צריכים להיות חסרי אונים. בדיוק בשביל זה יש את מי שמכירים את המערכת המשפטית היטב ויכולים לעזור לכם למצוא את הפתרונות למקרה המצער. למידע אודות עורך דין בירושלים

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למי קוראים עבור חילוץ בשטח?
אירועים לא צפויים כמו מחסור בדלק, תנאי מזג אוויר קשים, תנאי שטח או בעיה בריאותית – עלולים לגרום לצורך...
קרא עוד »
מאי 26, 2020
קופונים – האותיות הקטנות
ישנם לא מעט אנשים אשר בוחרים לעשות שימוש חוזר פעם אחר פעם בלא מעט קופוני הנחה שונים. כיום ניתן למצוא...
קרא עוד »
יול 21, 2020
אנרגיה סולארית ב 2019
כאשר אנחנו מדברים על העולם שלנו אנו צריכים לזכור כי יש לנו עולם אחד שבו אפשר לחיות ואין זה משנה אם אנו...
קרא עוד »
מאי 30, 2019