רואה חשבון לעוסק מורשה

רואה חשבון לעוסק מורשה

כל אדם שפותח עסק עצמאי אמור לפתוח בד בבד תיקים הן במע"מ והן במס הכנסה. הוא גם צריך לפנות אל הביטוח הלאומי על מנת להירשם כעובד ולהצהיר על רמת ההכנסות.

נשמע מפותל למדי. זה אכן יכול להפוך לפרוצדורה מפותלת ומתישה. בדיוק למשבצת הזו נכנס רואה החשבון, קראו על כך באתר http://amirkenan.co.il. הוא זה שבקי היטב בכל נבכיה של הבירוקרטיה הקשורה לעוסקים, למיסים, למס הכנסה וכל מה קשור בעניין של העצמאי.

הוא זה שייטיב לנתב את דרכו של העובד ולנווט אותו במסלול הכי נכון והכי בטוח עבורו.

עוסק מורשה ורואה חשבון

עוסק מורשה הוא עובד עצמאי שאמור לשלם מיסים על כל ההכנסות שלו. מנגד הוא רשאי לקבל החזרי מס על כל ההוצאות שהוא מוציא לצרכי העסק שלו.

עוסק ומרשה אמור להגיש דוחות על בסיס חודשי או דו חודשי קבוע כאשר את הדוחות אמור להכין עבורו רואה חשבון לעוסק מורשה. ההתנהלות של העוסק המורשה מול הרשויות הינו מורכב פי כמה וכמה ביחס להתנהלות של העוסק הפטור ועל מנת שאכן אפשר יהיה לצלוח את הדבר, חשוב לפנות אל איש מקצוע מתחום ראיית חשבון שידע לנהל בצורה הכי טובה והכי אמינה את התיק של העוסק המורשה.

האם כדאי להיות עוסק מורשה?

בקרב רבים מהעצמאים שבאים לפתוח עסק, עולה הדילמה והשאלה מה עדיף להיות. האם כדאי לעבוד כעוסק פטור ולא לשלם מס או שמא עדיף לשלם מס אך להיות פתוחים לאפשרויות גדולות יותר של רווחים?

כאן חשוב לדעת כי יש מקצועות אשר בהם אין מצב לעבוד כעוסק פטור גם אם לא מרוויחים בהם הרבה. בכל שאר המקצועות, כדאי לבדוק מה יהיו הרווחים הצפויים ובהתאם לכך להחליט על סוג העוסק.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פארק בבלי – פרויקט נדל״ן שמשנה את הנוף האורבני של תל אביב
ברחבי העיר תל אביב אפשר למצוא לא מעט פרויקטים של פינוי בינוי במטרה לחדש את המבנים הישנים ולחזק אותם....
קרא עוד »
יונ 30, 2022
איציק חביב: איך משקיעים בנדל"ן?
השקעות בנדל"ן הן קריטיות להצלחת העסק. ואחת הדרכים החשובות ביותר להשקיע בנדל"ן היא באמצעות חברת ניהול...
קרא עוד »
דצמ 31, 2022
חשיפת היתרונות הנסתרים של טריא: מבט מקרוב על הלוואות P2P
האם אתה סקרן לגבי היתרונות הפחות מוכרים של הלוואות טריא ו-Per-to-Peer (P2P)? כמומחה מוביל בתחום, הרשה לי לשפוך...
קרא עוד »
מרץ 06, 2024