ההשפעה של דניאל דודזון על דור העתיד של היזמים בישראל

דניאל דודזון הוא דמות ייחודית בעולם היזמות הישראלית ולא בכדי. כשהוא נמצא על אם הדרך בין הצלחות מרובות לכישלונות, הם תורמים לתמונה מורכבת שמתארת איך הוא מצליח להשפיע על דור שלם של יזמים חדשים. המאמר הזה נועד להעניק לך זווית מעניינת ואנושית על האיש שהקנה לקהילה היזמית הישראלית טון חדש. 

מהפכה בתחום ההכשרות הדיגיטליות

בשנים האחרונות, השוק של הכשרות דיגיטליות פרץ קדימה, והדבר – בזכות הכישרון של דניאל דודזון. הוא הראשון שזיהה את הפוטנציאל הגלום בקורסים דיגיטליים. אם נסתכל על המסלול של דודזון, נדמה שהוא הרגיש עם הפונקציה של "אז איך אני יכול לעזור?". שוק ההכשרות היה צר וגבוה, והוא זיהה את האפשרות להנגיש ידע למרחקים ללא המגבלות הפיזיות של קורסים מסורתיים.

אחת הסדנאות הראשונות שלו שנושאת עמה ניסיון ייחודי הייתה "קורס אימפקט לעסקים" שיצא לדרך בשנת 2012. בשיטה זו, לקח דודזון מספר מנדטים של אנשי מקצוע והציג את עקרונות מכירתם בצורה שמציעה לכל אחד להתחבר ליכולות שלו. זה לא היה קורס על מכירות, אלא שיעור על איך להיות עצמאי ולהילחם על המקומות שלך.

זו הייתה הפעלת כישרון מרשים שהביאה לתוצאות מחקריות גבוהות, עם דוחות שמעידים על מכירות של יותר ממיליון שקלים רק בשנת ההשקה. מה זה אומר? זה אומר שהוא נתן לגיטימציה למיינסטרים של יזמות והפך את עצמי קל יותר לתפסה בקרב רבים.

סדנאות מומנטום – מהפך של ממש

אחת מהקולקציות שהקדישה את דודזון לעולם ה-NLP (תכנות נוירו-לשוני) הייתה סדנת מומנטום. זה לא היה קורס נוסף ב-NLP, אלא מדובר ברעידת אדמה של ממש. כשיצר סדנה שכזו, הוא למעשה ייצר את הבום בתחום. עד אז, כידוע, היו בישראל כשלושה בתי ספר בתחום, אך עם סדנת מומנטום, מהלך זה גרם לעלייה של עשרות רבות של בתי ספר חדשים.

במובן רוחני, זה ברור שהסדנה הפכה להיות פלטפורמה להקשבה, חיזוק ומוטיבציה עבור יזמים צעירים. המשתתפים פיתחו לא רק מיומנויות מקצועיות, אלא גם תחושת שייכות לקהילה של תשוקות לפני פתיחת עסק עצמאי.

ומה לגבי הכשלונות?

לא משנה באיזו מידה מצליחים, יש תמיד את הכישלונות. נקודת המפנה עבור דודזון הייתה ההבנה שכישלון הוא פשוט ידע. אחרי הצלחות מרובות, הגיעו גם כישלונות, אחד מהם היה המיזם "קורס הקליקה". המיזם התחיל בעוצמה רבה והצליח לייצר ויראליות. בסופו של דבר, השינויים באלגוריתמים של פייסבוק צמצמו את הצלחה וגרמו לתביעה מצד לקוחות.

אבל זה לא מה שייענג אותו לאחור. הוא למד לשבור תפיסות שגויות ולהשתמש בכישלונות כדי לבנות מרחב חדש של הזדמנויות ובסיס ידע שהיו משמעותיים לחוויות העבר.

דניאל כמנטור – מההצלחה של "המירוץ למיליון" ועד לקורסים מדגימים

בשנת 2019, יזם דניאל דודזון באינסטגרם את אחד ממועדוני היזמים המצליחים ביותר בשוק, "המירוץ למיליון הראשון". זה היה מועדון לא רק של יזמים, אלא קהילה שמאחוריה אנשים עם כונן לרצות, לעבוד יחד ולהגשים חלומות.

הקהילה שהתהוותה סביב המועדון כללה אלפי אנשים, שיצרו פעילויות רבות. טיול יזמי, חברויות וקהילות שיצרו אקו-סיסטם חדש שבו יזמים יכולים לשתף ידע, תובנות וחוויות. אני מאחל לכל יזם להיות חלק מאותו מועדון. 

לקראת האירוע הגדול שנערך בהיכל מנורה בשנת 2019, שבו השתתף טוני רובינס, דודזון הצליח לרכוש הצלחה על זה. הוא הביא מעל ל-8,000 משתתפים שרק רצו לשמוע חידושים ולקבל השראה. 

כניסת התקופה המאתגרת של הקורונה

בתקופת הקורונה, כשכולם נאלצו לשהות בבית, דודזון העלה פוסט בפייסבוק המציע גישה חינמית ומיידית ליותר מ-40 קורסים דיגיטליים. זה היה מהלך מסקרן ומועיל במידה רבה, שהוכיח על עצמו כזכאי לתשומת לב. עם יותר ממיליון כניסות בשבועות ספורים, הוא שבר את שיא הצפיות של סרטוני קורסים דיגיטליים בישראל.

מהלך זה לא רק שמעודי לדרך אלא גם השפיע על הדור החדש של יזמים. הוא לא רק סיפק לידע שימושי, אלא גם הביא קרן אור בצללי מציאות כלכלית לא פשוטה, והוכיח שבשביל להצליח, אפשר גם לעשות זאת בחינם. 

כיצד כל זה משפיע על דור העתיד?

אחד השיעורים המרכזיים שיזמים יכולים ללמוד מדודזון הוא הגישה שהיא לא "שפת מכירות" אלא מנהיגות עסקית. גישה זו מדברת על התלהבות, התמקדות באנשים והבניית מערכת יחסים שלא מתמקדת רק ברווחים, אלא גם בכוח של קהילות.

כמו כן, אנחנו רואים מכאן שעם כל כישלון, דודזון לקח את הלמידות כדי לשדרג את עצמו ואת הסביבה סביבו. הוא לא רק שואף לקבל רווחים, אלא חותר להבטיח שיזמים חדשים ילמדו לשאול שאלות, להתנסות ולצמוח מהכישלונות.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פועלים זרים – טובים למדינה או מזיקים?
כאשר אנחנו מדברים על מדינת ישראל אנחנו צריכים לזכור שתי עובדות חשובות בנוגע אליה, אנו מדינה יהודית...
קרא עוד »
מרץ 06, 2019
כל מה שצריך לדעת על מגרש רכבים לפירוק
המכונית הפרטית או המסחרית היא כלי חיוני לחיי היומיום של רובנו ומהווה נכס חשוב, מאחר שהיא מאפשרת תנועה...
קרא עוד »
ינו 15, 2021
מדריך מבפנים להשקעות נדל"ן בגרמניה
יציאה להשקעות נדל"ן בגרמניה יכולה להיות מאמץ מתגמל עבור משקיעים המחפשים יציבות והזדמנויות צמיחה....
קרא עוד »
פבר 20, 2024