שם לעסק – איך מוצאים את האחד שלכם?

מציאת שם לעסק

החלטה אחת קטנה שתלך עם המיזם שלכם מעכשיו ועד עולם:
מציאת שם לעסק: בעזרת השם.

אז איזה שם באמת יעשה את העבודה?


טוב, זה ברור שהוא חייב להיות קליט, מתגלגל על הלשון ועוד כל מיני דברים כאלה, אבל בעצם החלטה על שם לעסק היא קצת יותר עמוקה:
מדובר בתכל'ס בהחלטה השייווקית מיתוגית הראשונה של העסק ובעצם המסר שיעלה מהשם ילווה את העסק לכל ימי חייו. נשמע גורלי? טוב, זה קצת ככה.

מה באנו להגיד?

אז השלב הכי חשוב (ומתיש) במציאת שם לעסק הוא בעצם להבין מה באמת העסק הזה בא להגיד לעולם. יכול להיות שמדובר במותג ביטוח שרוצה לשדר פשטות וכנות ואולי מדובר במותג אופנה שרוצה לשדר חופש ושחרור.
שם לעולם אינו יכול לבטא מכלול של מסרים ברורים אבל הוא יכול להעביר את התחושה שהמותג שואף להעניק ללקוחותיו וזה ממש לא מעט.
חשוב לזכור שהתועלת הפונקציונלית של המוצר משתנה ומתפתחת עם השנים
ויכול להיות שהיום אתם בסך הכל מקימים חדר כושר אבל בעוד כמה שנים בכלל תרצו להתפתח למותג שמעניק תכנית בריאות הכוללת יעוץ תזונה, יוגה, פעילות כושר ועוד אפשרויות אחרות. מה עושים? מוצאים שם שמבטא את הערכים הייחודים שלכם, נותן רמז או קריצה אודות הרעיון המיוחד שעומד מאחורי העסק שלכם ושם, באיזור הזה לחפש את השם.

בואו נאבד את זה לרגע

לדוגמה? יכול להיות שהסטארטאפ שאתם מקימים ממציא אפליקציה למציאת חפצים שהלכו לנו לאיבוד. מה הערך המוסף שלו? שהוא הופך את החיים שלנו כמאבדי חפצים לנוחים יותר ובעצם מעודד אותנו להיות מפוזרים וחסרי שליטה.

עכשיו בואו נמצא את זה

שם שידבר על פיזור וחוסר שליטה באופן הומוריסטי וחיובי יכול להיות בדיוק הדבר הנכון: יהיה בו משהו מהרוח והחוויה האמיתית שהמותג שואף להכניס לחייהם של המשתמשים וביטוי לערך המוסף האמיתי שהוא מחולל.

האם כל שם באמת צריך להיות קליט ומגניב?


התשובה היא ששם צריך לבטא את הרוח של המותג שעומד מאחוריו.
יש מותגים שדווקא רוצים לשדר שמרנות. יש כאלו שכבדות היא דווקא תכונה שהם דברים בה ורוצים להראות אותה ללקוחותיהם הפוטנציאליים.
בהחלט יש מצבים כאלה. עם יד על הלב, כצרכנים, יש תחומים בהן
חזות מיושנת ולא מאוד סקסית דווקא תייצר בעינינו אמינות.
הייתם רוצים ללכת לרופא שיניים שנתן למרפאת השיניים שלו שם מאוד מותגי וסקסי? קוב לוודאי שהתשובה היא לא.
שם לעסק צריך להיות עשוי מהחומרים שבאמת מאפיינים את הקשר בין המותג לבין לקוחותיו: אבל גם להיות כזה שמגדיר אותו בדרך שמחייבת את העסק להיות במיטבו.

איך מעלים רעיון למציאת שם אחרי שמצאנו את המסר / התחושה הסיפור?

טוב, אז זאת באמת שאלת מיליון הדולר.
הנה כמה טיפים:

מחפשים דימוי או רעיון ויזואלי שקשור למסר

חושבים איך הייתם מעבירים את המסר לחבר תוך כדי שמרוב התלהבות
אתם קצת מפליגים בדימויים או בשבחים ומנסים להיסחף לביטוי יצירתי
שיוצא מהמסגרת המעשית ועדיין מתאר את המוצר.

חושבים על המוצר ואז מפליגים למקומות לא קשורים ורושמים על הדך את הדברים הכי רחוקים ומטורפים שיוצאים לכם. רוב הסיכויים שבדרך כזו או אחרת דווקא כשתנסו לכתוב משהו שאין בו שום היגיון תצוץ על הדף אפשרות שדווקא יש בה משניהם: מההיגיון והקשר לעניין וגם מההשראה והדימיון.

אבל בעצם יש הרבה מותגים מצליחים עם שמות שכל אחד יכול להמציא – איך זה קרה?
אמת, עסק עם מוצר מצויין יצליח גם עם שם בינוני, אבל שם עם רעיון נפיץ פשוט יכול לקצר את הדרך לשם. הוא יהפוך כל מפגש קצרצר עימו לחוויה מסקרנת, משאירת רושם, מעוררת תגובה ויזרע סקרנות שמכוונת בדיוק לעבר היתרונות הנכונים. שם לא נותן תשובות אלא פותח שיחה ומעורר סקרנות ושאלות – אבל היי, בואו נדאג שאלו יהיו השאלות הנכונות, שמענה עליהן מספר את סיפור המותג.

ואיך קופירייטר יכול לעזור?
קופירייטר טוב יצליח לפתור את כל המבוכה: זה יתחיל בלהפעיל את החושים שלו ובפגישה אתכם להבין מה סיפור המותג והתחושות השונות שמפעמות בכם וצריכות לזלוג לתוך השם. הקשב, הרגישות והספיגה של המסרים והתחושות השונות שאתם מצביאים אתכם – כאן המפתח להצלחה.
מכאן הקופירייטר צריך להציג הליך חשיבה מובנה הכולל סיפור מותג,
אסטרטגיה (מה תכונות המותג, מצה היתרונות, הגדרת קהל יעד ואילו קריטריונים צריכים לאפיין את השם).
כמובן שיש לצפות מהקופירייטר להציג רשימה של שמות הכוללים גם סלוגן או משפט הגדרה אשר מסכמים את מכלול המסרים ו"מורידים לקרקע" את המסר ההשראתי שבשם ומסבירים את הכוונה.
נהוג לעשות מספר מקצים על מנת לדייק את השם להציע אפשרויות נוספות לאחר דיון על המקצה הראשון ולמצות את החשיבה המשותפת בין הקופירייטר ללקוח – עד שבסוף יודעים: זה פשוט זה.

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צלילים של הים על האצבע: תכשיטים עם טבעות צדפים וקסם מלוח המלח
הים הוא מקור אין-סופי להשראה, ומי לא אוהב להביא את מרקם הגלים ישירות לתוך הלוק האישי? טבעות עם צדפים...
קרא עוד »
מאי 03, 2025
ניקיון משרדים בפתח תקווה
אתם יכולים לגרום לחברת הניקיון לעבוד אצלכם ביעילות רבה יותר. בחירת חברת ניקיון משרדים מתאימה, חשובה...
קרא עוד »
פבר 02, 2021
שיקולים קריטיים לעיצוב מסחרי בחללים קמעונאיים
יציאה לעיצוב מסחרי של חללי מסחר, בין אם חנויות, דוכנים או גופים מסחריים אחרים, מחייבת גישה רב-גונית...
קרא עוד »
אפר 23, 2024
אוהלים לאחסנה
בחיפוש אחר פתרונות לאחסון ציוד ולוגיסטיקה. אוהלים לאחסנה הם הפתרון המושלם עבורכם. אספנו עבורכם מספר...
קרא עוד »
אפר 07, 2021
חיסכון לכל ילד כל מה שצריך לדעת
על פי החוק הקיים, כל הורה חייב בתשלום ביטוח לאומי אשר הולך לתכנית חיסכון לכל ילד, במסגרתה חוסכים 51 ש״ח...
קרא עוד »
אוק 15, 2021
שוק הסחורות: איך הקרב על חומרי הגלם ינצח את כללי ההשקעה
בואו נדבר על שוק הסחורות, היקום זה שמקיף אותנו במסחר בעשרות סוגים של חומרי גלם. מראשית ימי המסחר,...
קרא עוד »
אוג 25, 2024
ניווט בעולם ההוצאה לאור: תובנות חיוניות
ניתן לדמות את תחום ההוצאה לאור לאוקיינוס עצום, שבו גלי האמנות הספרותית נפגשים עם חופי היזמות המסחרית....
קרא עוד »
אוג 23, 2023
גולן בכור יעזור לכם למכור את הרכב
מתקשים למכור את הרכב וכעת אתם פשוט רוצים לעשות כל שביכולתכם על מנת לחסוך בזמן ולעשות זאת מהר ככל...
קרא עוד »
מאי 25, 2021
משחקים או הימורים? ההשוואה האולטימטיבית בין קזינו באינטרנט לקזינו הפיזי
ב-21st המאה המונח "הימורים" לא מתחיל ונגמר בקזינו המובהק. כיום, הסצנה המודרנית שואלת שאלות רבות לגבי...
קרא עוד »
דצמ 30, 2024
מזגנים חכמים: איך הם עשויים לשדרג את חוויית הקיץ שלכם?
אז הנה זה קורה - הקיץ מתקרב, ובמהלך הביקור הבא שלכם בחדר שמירה על אקלימיזציה, התשובה באוויר. מזגנים...
קרא עוד »
ינו 13, 2025
מה חשוב לדעת על חומרי ניקוי מיוחדים המתאימים למכונות שטיפה
כאשר משתמשים במכונות שטיפת רצפות לניקוי תעשייתי, חשוב לבחור את חומרי הניקוי הנכונים על מנת להבטיח...
קרא עוד »
ינו 15, 2024
תור לדרכון אמריקאי – איך להתכונן לתור בשגרירות?
ממשלת ארה"ב מחפשת אנשים שיכולים לעמוד בדרישות של דרכון אמריקאי. על מנת להעפיל, על המועמדים להיות מעל...
קרא עוד »
ינו 04, 2023