נכות מעבודה

נכות מעבודה
  • מיד בחלוף 91 יום מקרות התאונה אם מדובר בתאונת עבודה שבעקבותה אתה סובל מנכות עבודה או אם הנך סובל ממחלה ממושכת, בה הנך מצוי באובדן כושר עבודה, אתה יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי לקביעת דרגת נכות.
  • תביעת נכות ממקום העבודה מגישים למחלקת נכות עבודה או למחלקת נכות כללית.
  • מיד עם הגעת תביעת נכות עבודה לקביעת דרגת הנכות, היא תעבור לפקיד התביעות בה ייבדקו המסמכים שהוגשו וכן אם יש צורך בעוד ניירת רלוונטית בהתאם לסוג התביעה שהוגשה.
  • לאחר שפקיד התביעות עובר על התביעה לקביעת דרגת נכות, הוא מעביר את התביעה לרופא המוסד לביטוח לאומי.
  • התפקיד של רופא המוסד לביטוח לאומי הוא להחליט מה סוג הרופאים בהם ייבדק התובע.
  • לכם למילוי הטפסים לתביעה לקביעת דרגת נכות וכן לטופס התביעה בל 7801 לתביעת נכות כללית, ישנה חשיבות מלאה לאופן מילוי הטפסים
  • אם הטפסים מולאו לא כנדרש עשוי רופא המוסד לביטוח לאומי שלא לזמן את התובע לרופאים מתאימים

על מה לשים דגש בנהול התביעה לקביעת דרגת נכות עבודה?

האם הנכות ממנה אתה סובל הינה נכות עבודה זמנית או נכות לצמיתות? אם הנכות ממנה אתה סובל היא קבועה, עליך לצרף מסמכים המעידים כי המצב הוא קבוע ולא זמני, כי אחרת רופא שיבדוק אותך עשוי לקבוע אחוזי נכות זמניים ולזמן אותך מעת לעת לוועדות בפני הביטוח הלאומי, דבר שמיותר.

נהול ממושך של וועדות יוצר מתח ובזבוז זמן מיותר.

אם הנכות היא הזמנית המטרה שלך הראשונית להוציא את הנכות לתקופה ארוכה ככל האפשר על מנת להשתקם לכן על המסמכים הרפואיים במצב זמני להראות את הבעיות הרפואיות ואת משך זמן הבעיות, כלומר כמה זמן הבעיות הרפואיות עשויות להמשך.

לא אחת רופאי המוסד לביטוח לאומי בתביעה לקביעת דרגת נכות בה הנזק הוא קבוע עשויים לקבוע אחוזים זמנים, זאת כמובן הכל כדי להתיש את המבוטח, אל תהסס במצב כזה להיוועץ עם רופא מתאים או עו"ד מתאים לביטוח הלאומי באתר https://fclaw.co.il, ככה תוכל להתעקש עם המוסד לביטוח לאומי כי הנזק הוא קבוע לצמיתות.

על פי מה קובעים נכות עבודה?

הביטוח הלאומי עובד עם תקנות וחוקים ומתבסס על ספר הנכויות. ספר הנכויות נגיש והכרה של ספר הנכויות עשויה לעזור לכם בוועדות.

זכרו! אם אתם תכירו את השפה בה משתמשים הרופאים בוועדות, תוכלו לדבר בשפה שלהם ולהגדיל את הסיכוי כי התביעה לקביעת דרגת נכות תאושר, לכן לא אחת אני ממליך לתובעים להצטייד עם הספר, להכיר אותו ולבסס את הטענות שלכם כאילו הייתם עורכי דין, ככה תוכלו לבסס את התביעה.

הגעתם לוועדה לקביעת דרגת הנכות, הוועדה היא הדבר המכריע, זכרו שאתם מגיעים לוועדה, הוועדה היא קצרה מאוד, ועל פי הוועדה הרופא חורץ את הגורל שלכם.

לכן שמגיעים לוועדה עליכם לרכז את הבדיקות הרפואיות, לרכז את כל הטענות שלכם, להיות אמינים כי הרבה פעמים תיקים נופלים על אמינות – זכור לי הרבה תיקים של לקוחות שבחרו להאדיר את הטענות שלהם. התוצאה היא שביטוח לאומי דחה את התביעה למרות שהיה מגיע להם כסף.

  • להיות קצרים ועניינים- לרופא אין זמן. הוא קצר בזמן, ואוהב שמדברים איתו לעניין
  • לא להיות חצופים לא אחת ההמתנה בוועדות ארוכה מאוד, מתישה, גם לפעמים חם או קר בחדרי הוועדות. התוצאה היא שזה גורם לכם לעצבים. לכן אם תהיו רגועים ותנסו להתעלם מהמצב, כמה שתהיו יותר מפוקסים,יותר נחמדים, הסיכוי שלכם להכיר בתביעה, גדול יותר, רופאים סולדים מעוינות וויכוחים מיותרים.

לא אחת רגשות שלילים מנעו מהרבה תובעים לקבל את הזכויות שמגיעות להם בביטוח לאומי.לסכום אם נפעל פי הכללים שלעיל, נוכל להגדיל את הסיכוי שנהיה מוכרים בביטוח לאומי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משכנתא להשקעה – מה זאת אומרת?
אנחנו נוהגים להתייחס למשכנתאות, ככלי אשר נועד לעזור לנו לקנות דירה בה אנחנו נוכל להתגורר. אנחנו...
קרא עוד »
מרץ 26, 2021
כיצד מתבצעת כרייה של ביטקוין?
כדי לכרות ביטקוין צריך מחשב עם התוכנה הנכונה, ארנק ביטקוין מיוחד ומספיק חשמל. ביטקוין נכרה על ידי...
קרא עוד »
מאי 04, 2023
תור לדרכון אמריקאי – איך להתכונן לתור בשגרירות?
ממשלת ארה"ב מחפשת אנשים שיכולים לעמוד בדרישות של דרכון אמריקאי. על מנת להעפיל, על המועמדים להיות מעל...
קרא עוד »
ינו 04, 2023