האם יש דבר כזה שתיה בטוחה לפני נהיגה?

כולנו מכירים את המצבים בהם אנו יוצאים לבלות בסוף השבוע על מנת להירגע ולמלא מצברים לקראת השבוע המתקרב. רבים מאיתנו יוצאים מנקודת הנחה ששתיית משקה אחד או שניים לא תזיק ונוהגים בחזרה הביתה לאחר הבילוי. ואולם, החוק במדינת ישראל מגדיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים מהי רמת האלכוהול המותרת בדם לצורך נהיגה. להמשך קריאה אודות נהיגה בשכרות

מהי רמת האלכוהול המקסימלית המותרת בדם בעת נהיגה?

ברי לכל בר דעת ששילוב של נהיגה ושתיית משקאות משכרים עלולה להוביל להשלכות קטלניות. אלכוהול מגביל את מהירות התגובה שלנו ומצמצם את יכולת הראייה המרחבית, באופן המגביר את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים. 

לכן, קבע המחוקק רמת אלכוהול מקסימלית בדם, שנהג אשר חצה אותה יואשם בעבירת נהיגה בשכרות. ישנן שתי דרכים מרכזיות לבדיקת כמות אלכוהול בדם – בדיקת דם ובדיקת ינשוף.

נהג אשר יעבור בדיקת דם ויימצא כי ריכוז האלכוהול בדמו עולה על חמישים מיליגרם למאה מיליליטר יואשם בנהיגה בשכרות. באשר לבדיקת הינשוף, רמת אלכוהול הנמוכה ממאתיים ארבעים מיקרוגרם אלכוהול לכל ליטר אוויר שננשף תיחשב תקינה. 

בפועל, אם רמת האלכוהול בדם שלכם נמוכה ממאתיים תשעים מיקרוגרם בבדיקת הינשוף או מאה מיליגרם בבדיקת הדם, סביר להניח שהמשטרה לא תאכוף את העבירה. 

ראוי לציין שהמחוקק קבע סטנדרט מחמיר בהרבה עבור נהגים צעירים שגילם עשרים וארבע או פחות, נהגים חדשים בעלי ותק של פחות משנתיים ונהגי אוטובוס או נהגי משאית. כמות האלכוהול המותרת בדמת של אלה היא עד חמישים מיקרוגרם לכל ליטר נשוף או עד עשרה מיליגרם לליטר בבדיקת דם. 

נתפסתי נוהג בעודי שיכור – לאיזה עונש אני צפוי?

במרבית המקרים, נהגים שמואשמים בנהיגה בשכרות צפויים לעונש של פסילת רישיון לשנתיים, שלילת רישיון על תנאי, קנס כספי, נקודות רישוי ואף מאסר על תנאי. במידה ואדם נתפס בעודו נוהג בשכרות פעמיים במשך שנה אחת, תקופת הפסילה תוכפל לכדי ארבע שנים. חשוב לציין כי לקצין המשטרה מוענקת הסמכות לפסילה מנהלית, קרי, פסילת רישיון הנהיגה של הנהג אשר נתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול למשך שלושים ימים. לכן, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בדיני התעבורה כבר בשלבים מוקדמים. למידע אודות עו"ד נהיגה בשכרות

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ייעוץ עסקי לחברות – מהו ייעוץ מועיל
ייעוץ עסקי הוא סוג של שירותים מקצועיים הכוללים בדרך כלל חברת ייעוץ אחת או יותר המספקת ייעוץ והכוונה...
קרא עוד »
מרץ 29, 2023
איך למצוא הזדמנויות פיננסיות שוות
הנושא של חסכונות והגדלת ההון העצמי גורם לאנשים לחפש אפיקים שונים להשקיע את כספם בצורה חכמה,...
קרא עוד »
נוב 01, 2021
קניית לייקים ישראלים
בהתחשב בפופולריות של אינסטגרם, העובדה שחברות פועלות ללא הרף להעלאת הפרופיל שלהן בפלטפורמת המדיה...
קרא עוד »
אפר 28, 2022