חלוקת רכוש בין בני זוג – מדוע זה הכרחי?

חלוקת רכוש

אחד הנושאים הבוערים ביותר בתחום הגירושים, לא רק בדיון הפנימי בין בני זוג אלא גם מבחינה ציבורית, נושא שעולה לא פעם לכותרות, היא חלוקת רכוש בין בני זוג. נושא זה תמיד היה מוקד לוויכוח בין גברים לנשים, בין עורכי דין שמתעסקים בתחום ובין גורמים אחרים שקשורים לכך.

הרעיון של חלוקת רכוש מתבסס על ההבנה, שבמשך השנים בני הזוג צוברים רכוש, כסף ונכסים, וכאשר הם מחליטים להיפרד, צריך להחליט כיצד לחלק אותם. באופן טבעי, זה אמור להיות כך ששני בני הזוג יקבלו את מה שמגיע להם בצורה שווה, על מנת שיוכלו להתחיל פרק ב' בחיים בצורה טובה, מבלי להיפגע כלכלית.

עם השנים, גם נעשו ניסיונות שונים לייצר חלוקת רכוש בצורה שווה ככל שניתן, על מנת לא לפגוע באף אחד מבני הזוג. צריך לזכור, שבאופן טבעי יש צד אחד, לרוב האישה, אשר תיפגע מחלוקת רכוש שתיעשה באופן לא שוויוני, בגלל שישנן נשים שאינן עובדות או מתפרנסות בשכר נמוך יותר מהגבר.

כיצד חלוקת רכוש משפיעה על בני הזוג

כאמור, חלוקת רכוש בעזרת עורך דין גירושין יכולה להשפיע באופן מהותי על בני הזוג בפרק ב' של חייהם, בין אם זה בגלל שאלמלא תתבצע חלוקת רכוש בצורה שווה, אזי שצד אחד יקבל פחות ויתחיל את החלק השני של חייו עם פחות רכוש, פחות כסף ואולי אף פחות נכסים. זה ידרוש ממנו להוצאות הרבה יותר משמעותיות.

צריך לזכור עוד, שחלוקת הרכוש יכולה להשפיע על בני הזוג בתור הורים ועל האופן בו הם יוכלו לגדל את ילדיהם. גם כאן, ההשפעה תהיה רבה יותר על הנשים שמגדלות את הילד, מאשר על האבות שלרוב הילד איננו מתגורר איתם. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שצריך לדעת על מגרש רכבים לפירוק
המכונית הפרטית או המסחרית היא כלי חיוני לחיי היומיום של רובנו ומהווה נכס חשוב, מאחר שהיא מאפשרת תנועה...
קרא עוד »
ינו 15, 2021
פועלים זרים – טובים למדינה או מזיקים?
כאשר אנחנו מדברים על מדינת ישראל אנחנו צריכים לזכור שתי עובדות חשובות בנוגע אליה, אנו מדינה יהודית...
קרא עוד »
מרץ 06, 2019
איך לחשב את החזר המשכנתא שלכם לבד
החזר משכנתא הוא לא דבר פשוט. אנשים רבים לוקחים משכנתא בסכומים גבוהים ממה שהם באמת יכולים לעמוד בהם...
קרא עוד »
אוק 16, 2020