הדרך להשגת ביקורות חיוביות ואותנטיות שמחזקות את המותג

אם יש דבר אחד ששולט על ההחלטות שלנו היום, זה לא עוד פרסומת נוצצת – זה ביקורות אמיתיות. כשהלקוח הפוטנציאלי בוחן מותג, הוא לא מחפש את הסלוגן המבריק או את מבצע הנחות פתאומי, אלא מוניטין ותחושת אמון שמגיעים דרך ביקורות חיוביות אותנטיות. אז איך עושים את זה נכון, בלי להתנפל על הלקוחות או להיראות מוקצן? בואו נעשה סדר ונגיע לעומק האסטרטגיות שהופכות כל ביקורת חיובית לנס עבור המותג שלכם.

 

 למה ביקורות זה לא פינוק, זה חובה?

 

לפני שנצלול למהלכים השווים של מרקטיקס חברה לניהול חנות אמזון, תבינו דבר פשוט: ביקורות חיוביות הן לא עוד "קישוט" שיווקי, הן הלב הפועם של המוניטין הדיגיטלי שלכם. מחקרים מראים שיותר מ-90% מהצרכנים סומכים על ביקורות ככלי עזר לפני קנייה, והדבר הזה לא הולך לשום מקום. ביקורת של לקוח מפרגנת לא רק מוסיפה אמינות, אלא גם משפרת באופן דרמטי את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. קבלו את זה – ביקורת טובה עניין של כסף, זמן ואמון.

 

איך לגרום ללקוחות שלכם לרצות לכתוב לכם ביקורות בלי שיזדעקו "אייף, עוד טופס למלא"?

 

  1. תגלו איך לשמור על קשר נכון  

האמינות והמשיכה אליכם מתחילים בהתייחסות אישית. אפשר לשכוח מנגנוני "בקשת ביקורת" רובוטיים, והתמקדו בהודעות מוקפדות, קצרות ומתחשבות בזמן. לדוגמה: שליחת מייל תודה עם קישור לביקורת אחרי שירות או רכישה, או הודעה קצרה ואינטימית. הלקוחות צריכים להרגיש שביקורת היא חלק מחוויית השירות, לא מטלה מאולצת.

 

  1. השתמשו בהתמדה בחוויית שירות ללא פשרות  

הכי בסיסי, אבל כה קריטי: חוויית לקוח משובחת היא המפתח הבסיסי למילוי מדף הביקורות שלכם במשוב חיובי. אין תחליף למוצר איכותי, לעזרה מהירה ולמעקב אחרי הלקוח גם אחרי העסקה. אנשים אוהבים להמליץ כשמרגישים שכחו אותם פחות מכל דבר אחר.

 

  1. הפכו את הביקורות להזדמנות ליצירת מענים תגובתיים  

הלקוחות שלכם רוצים להרגיש שהשקעתם בהם ואכפת לכם כל רגע. כל ביקורת היא פתח ליחסי ציבור: תודה, תגובות ופתרונות מיידיים שעל הדרך מראים לכולם שאתם לא רק מקשיבים אלא גם משפרים כל הזמן.

 

  1. בנו תחושת קהילה סביב המותג שלכם  

הלקוחות יכולים להפוך לחברים, שגרירים אמיתיים של המותג. הקימו קבוצות בפייסבוק, ערכו סקרי שביעות רצון, והזמינו את הלקוחות לשתף חוויות ולהיות שותפים להצלחתכם. כשהלקוח מרגיש חלק ממשהו גדול, הוא רוצה לספר את זה.

 

  1. אל תפסחו על הביקורת האותנטית – גם כשיש בה נקודות לשיפור  

ביקורות אמיתיות ופתוחות הן שמראות שקיפות ומעשירות את המותג. שלבו תמיד תגובות מקצועיות שמראות שאתם מקצוענים שמקשיבים ומתקנים. זה בונה אמון, ומזמין עוד לקוחות לכתוב ביקורות בדף שלכם.

 

6 טיפים שווים שכולם מדלגים עליהם

 

– אל תמציאו ביקורות – קחו את אותנטיות הלקוחות ברצינות, כי ללקוחות יש בטן טובה לזה.  

– הציגו ביקורות בצורה מעניינת: וידאו, ציטוטים עם תמונות או סיכום קצר של מספר חברי קהילה מרוצים.  

– שלבו מפגשי לקוחות חיים שאפשר להעלות לפלטפורמות חברתיות.  

– הציעו ללקוחות קטנים תמריצים כמו קופונים, בלי שהם יתרמו לביקורת עצמה, רק תודה מעומק הלב.  

– השתמשו בכלים אוטומטיים חכמים, שלא מפריעים ללקוח, לזיהוי הזדמנויות לבקשת ביקורת.  

– שתפו סיפורים אמיתיים מאחורי המסך – מי יצר את המוצר, איך נולד השירות, מה המוטיבציה שלכם – אלה הקטעים של ה"אותנטיות".

 

7 שאלות שאין לכם מושג לגביהן – והרשימה הרצינית של המומחה (שאני)

 

איך למנוע ביקורות שליליות להשתלט על מדף המותג?  

לגרום ללקוחות להרגיש שמקשיבים, ומצליחים לפתור בעיות בזריזות ובהתחשבות, עוד לפני שהבעיה הופכת לסיפור רע ברשת.

 

האם כדאי לבקש ביקורות מכל לקוח?  

לא לגמרי. עדיף לבקש ביקורת מלקוחות מרוצים אחרי שקיבלו את מה שהובטח במלואו. בקשות ממוקדות יוצרות יחס טוב יותר.

 

מה עושים אם מקבלים ביקורת שנראית לא הוגנת?  

תשובה מקצועית ואמפאתית, בלי להיגרר לויכוחים. אפשר לפרסם תשובה שמראה הבנה ורצון לשפר.

 

האם ביקורות פקטיביות יכולות להועיל למותג?  

הכי טוב להימנע מזה, כי השוק היום הרבה יותר חכם, ויש לזה עלות רלוונטית. אותנטיות תמיד מנצחת בטווח הארוך.

 

איך לעורר לקוחות לכתוב ביקורות בלי להרגיש שחצנים?  

לגרום להם להרגיש שהביקורת היא מתנת תודה ושיתוף, לא מטלה מייגעת.

 

כמה ביקורות חיוביות רצוי שיהיו באתר?  

תמיד יותר טוב – אבל פה איכות עולה על כמות. עדיף לבנות תיק אמיתי של חוויות מגוונות.

 

איך מודדים את האפקטיביות של ניהול ביקורות?  

באמצעות מדדי שביעות רצון, שיעורי המרה שעולים בעזרת מרקטיקס ניהול קמפיינים באמזון וכמובן ניתוח התגובות ותגובות הלקוחות.

 

לסיכום: ביקורות חיוביות ואותנטיות הן לא עוד משימה בשיווק – הן הלב החי של כל מותג שרוצה לשרוד ולצמוח. ההצלחה טמונה ביכולת לשלב חווית לקוח מעולה, תקשורת מקרבת, סל שירות חם כנגד התקלות, ושקיפות אמיתית שמספרת את הסיפור שלכם כמו שצריך.  

תנו ללקוחות שלכם להיות הקול, ולביקורות להפוך לנשק הסודי שלכם. תזכרו: ככל שהאמת שלכם תזרח יותר, כך גם המותג שלכם יקבל מקום של כבוד בלב הצרכנים.

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מוטי גולדשטיין: ניתוח השפעת ההתחדשות העירונית על פיתוח כלכלי מקומי
התחדשות עירונית היא כלי רב עוצמה לפיתוח כלכלי מקומי, המסייע בהפיכת אזורים מוזנחים למוקדי פעילות...
קרא עוד »
ספט 06, 2024
איך לענות על השאלה "מה ציפיות השכר שלך?"
רבים אשר מתרוצצים בין ראיון עבודה אחד למשנהו: יודעים כי אחת השאלות הבלתי נמנעות אותן שואלים מראיינים...
קרא עוד »
מאי 04, 2021
ניהול מבנים קטנים לעומת ניהול מבנים גדולים – מהם ההבדלים?
בניינים קטנים הם מועטים במספר ותקציבם מוגבל. הם צריכים להיבנות עם החומרים הנכונים, במחיר הנכון ובזמן....
קרא עוד »
ספט 01, 2022
לפי אילו קריטריונים מעריכים שווי דירה
לפי אילו קריטריונים מעריכים שווי דירה אם אתם עתידים בקרוב לרכוש דירה חדשה וכבר מצאתם דירה העונה על...
קרא עוד »
דצמ 17, 2018
בנק אנגלו פלשתינה – בראשית הציונות
בראשית הציונות הוקם בנק אנגלו פלשתינה, אשר הוקם על ידי ההסתדרות הציונית, כאשר בחלוף השנים, ולאחר קום...
קרא עוד »
דצמ 07, 2021
מה זה חשמל חכם?
חשמל חכם זהו חשמל שפועל באמצעות מערכת בית חכם. כלומר חשמל אשר ניתן לשלוט בו מרחוק ולהגדיר לו תכניות...
קרא עוד »
ספט 05, 2021
סקידים מפלסטיק – מתי נשתמש בהם?
רגלית פלסטיק, אשר נקראות גם סקידים מפלסטיק, ניתנות לחיבור למשטחים, וכך מחזקות אותם ומאפשרות שינוע...
קרא עוד »
יונ 20, 2022
השכרת דירות בנס ציונה
אין ספק כי לאחרונה ניתן לראות יותר ויותר התעניינות לגבי התחום של השכרת דירות בנס ציונה. לא מעט אנשים...
קרא עוד »
ינו 10, 2021
רועי רוסטמי על חשיבות ההשקעה הטכנולוגית בעידן של כלכלות משתנות
העולם הכלכלי עובר שינויים מהירים ודינמיים, ורועי רוסטמי, מומחה בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה בשוק ההון,...
קרא עוד »
דצמ 17, 2024
איך מועדוני צרכנות יכולים להועיל לעסק שלך
מועדון צרכנות נשמע מאוד דומה למועדון לקוחות, אך הוא מציע קשת רחב יותר של אפשרויות למימוש ההטבות, בכמה...
קרא עוד »
ינו 05, 2019
שיעורים פרטיים במדעי המחשב – תרגול הוא החלק החשוב
במידה ואתם מתכוונים למצוא שיעורים פרטיים במדעי המחשב, אז יהיה חשוב מצדכם להבין כי החלק החשוב ביותר...
קרא עוד »
מרץ 08, 2022
מיטות נוער: 6 טיפים לרכישה נכונה
קניה של מיטות נוער זה משהו שצריך לעשות מתוך הבנה ובחינה מעמיקה של הדרך שבה מחליטים לעשות את זה. אם אתם...
קרא עוד »
דצמ 23, 2021