על משפך שיווקי והגדלת מכירות בעסק

נוסחה מוכחת למכירות אולי לא תמצאו, אך שיטה יעילה שעשויה להגדיל את המכירות והרווחים, דווקא כן. אז מה דעתכם לקבל הצצה למסע שצפוי לעבור ה"מתעניין" עד הפיכתו "לקוח"? מהמודעות אליכם ועד הפעולה האקטיבית החותמת את המסע – כך אמור להיראות המשפך השיווקי שלכם. לקריאה אודות ייעוץ עסקי לחברות

ארבעה שלבים, משפך שיווקי אחד

הדבר הראשון שאתם רוצים: מכירות. הדבר השני שאתם רוצים: מודל/טכניקה לבסס לפיהם את אסטרטגיית השיווק-מכירה שלכם. לא נאריך במילים, אלא נציג בפניכם מיד את המשפך השיווקי. על מנת להמחיש לכם אותו בצורה אפקטיבית, ניישם אותו על עסק דמיוני שמציע ליווי בתהליך הוצאת דרכון זר. לפניכם, 4 השלבים המרכיבים את המשפך שכל עסק (!) חייב להשתמש בו:

  • שלב #1: Awareness – מודעות. בכדי שהלקוח העתידי בכלל ישקול את המוצר וייקח אותו בחשבון, נדרשות חשיפה ומודעות אליו. לדוגמא: יצירת קמפיין ממומן ברשתות החברתיות אליו ייחשף המתעניין ("מבצע לזמן מוגבל! ממשו את זכאותכם לדרכון זר במחיר מפתיע!").
  • שלב #2: Interest – התעניינות. פרסום מודעה כמובן אינו מספיק, ונדרשת השקעה רבה בתוכנה כך שתייצר התעניינות בקרב "הנחשף" (כלומר, מי שעשוי להפוך בהמשך ללקוח). בפועל, התעניינות מתורגמת ל"מחקר" והעמקה של המתעניין בחברה ושירותיה. בין היתר, יתכן שהוא יגלוש באתר הבית שלה, יעמיק בשירותים (לדוגמא: יבדוק אם היא מציעה ליווי בהוצאת דרכון הרלוונטי לו), יתרשם מהמלצות של לקוחות שצרכו את השירות, ישאל מכרים אם הם שמעו עליה וכיוצא בזה. אורכו של "המחקר" יכול להיות מדקות בודדות ועד ימים. 
  • שלב #3: Decision – בחירה. נוצרה אצל המתעניין מודעות לחברה/שירות/מוצר, הוא מביע בהם התעניינות ובשלב השלישי הוא כבר בוחר. מה הוא בוחר? להמשיך ולהתעניין בחברה המדוברת ("כן, אני מעוניין בדרכון זר, וכן, החברה הזו נשמעת לי אמינה ומקצועית"). בשלב זה נוצרת האינטראקציה הישירה הראשונה – בין המתעניין לחברה.    
  • שלב #4: Action – פעולה / רכישה. כל העסקים מייחלים להניע לפעולה כמה שיותר לקוחות. והפעולה החביבה על כל בעלי העסקים? רכישה כמובן. תהליך משפך שיווקי נחתם בשלב בו מעמדו של ה"מתעניין" משודרג ל"לקוח". כלומר, בשלב בו הוא מחליט לרכוש את השירות/מוצר. במקרה זה, לצרוך את שירותה של החברה המתמחה בהוצאת דרכון זר. 

טוב לדעת: השלבים השונים במשפך השיווקי אינם "אינדיבידואלים", שאלא שהם מזינים את זה. מכאן, שחשיבותו והשפעתו של כל אחד מהם על אפקטיביות "המסע", אדירות. למידע אודות ייעוץ עסקי שיווקי

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הכל על כוחו של התת מודע
זוכרים שלמדתם ללכת? לאכול? לרכב על אופניים? תת המודע שלנו הוא החלק הגדול יותר של התודעה כשהמודע הוא...
קרא עוד »
ספט 16, 2020
הרצאות ליום השואה: הרצאות פרונטאליות וגם בזום
יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא יום לזכר השואה, שהיה רצח עם שבו הרגו גרמניה הנאצית ומשתפי הפעולה שלה כ-11...
קרא עוד »
דצמ 23, 2022
חישוב החזר משכנתא חודשי
משכנתא היא ככל הנראה ההלוואה הגדולה ביותר שניקח בחיים שלנו ולצערנו הרב אנו חיים במדינה שבה זוגות...
קרא עוד »
מאי 09, 2021